- Home
- Nemovitosti
- Chci prodat
- O nás
- Naše služby
- Reference
- Aktuality
- Kontakt
Náš zákazník, náš pán. To ve službách platí odedávna a u nás dvojnásob. Každý klient musí mít z naší práce užitek. Být spokojený s výsledkem a to tak, že se k nám rád vrátí. Jen díky tomu máme většinu zakázek referenčních.
Realitní makléř musí mít ze své práce radost, čas na obchodování. Vše ostatní mu zajistí realitní kancelář. Od marketingu až po pravidelnou výplatu odměny.
Vývoj nejmodernějších metod prodeje a nástrojů pro prodej nemovitostí, posilování značky RELIA i finančního zázemí.
" Máme velkou povinnost vůči našim klientům. Prodej nemovitostí je vždy jednou z největších finančních transakcí, kterou v žvotě realizují.Proto je nezbytné, aby realitní kancelář a makléři byli připraveni poskytnout klientům služby nejvyšší kvality. Rychle, spolehlivě a za optimální cenu. Je třeba zachovat profesionální a morální standardy na vysoké úrovni.Stále se musíme zdokonalovat, sledovat obchodní postupy a využívat nejmodernější marketingové metody.Touto vizi řídím naši společnost od jejího založení v roce 1992"Ing. Jiří ZelieskoZakladatel a spoluvlastník společnosti
Začalo to v roce 1991, 2 roky po sametové revoluci.
Nebyl to můj nápad jít prodávat reality. Kamarád advokát se svými obchodními partnery hledal ředitele pro jimi založenou realitní kancelář. Mne dobře znal a přemlouval mnoho měsíců, abych se o místo ucházel. Nic jsem o této problematice nevěděl.
Postupně mne přeci jen ta myšlenka zaujala. Bylo to zcela něco nového, nová zajímavá profese, která za minulého režimu nebyla. Nebyly k tomu žádné učebnice, návody, zkušenost. Začala to být výzva.
Po několika měsících jsem se skutečně o místo ředitele ucházel a ve výběrovém řízení byl vybrán. V té době tam již pracovala dcera jednoho z majitelů kanceláře. A protože byla vyučená kadeřnice, tak díky ní prostory kanceláře nezahálely a klientky na stříhání jí hojně navštěvovaly. K její nelibosti jsem začal připravovat výměnu klientů …
Hlavní problém však nastal, když se ukázalo, že hlavní spolumajitel chtěl mít plnou kontrolu nad tím, koho si vyberu za své lidi, jaký tým si zvolím. To vedlo nakonec k rozchodu nejen v názorech, ale i ve spolupráci.
Byl jsem však již tak nastartovaný a natěšený na práci, že jsem tu energii využil a spolu s několika jinými společníky založil v červnu 1992 společnost RELIA, jednu z prvních realitních kanceláří v Liberci. Kanceláře jsme si pronajali v centru Liberce v Dunaji.
Začali jsme v RELII pracovat s kamarádkou Dominikou, která z práce na městském úřadě (majetkovém oddělení) o právu a nemovitostech věděla v té době daleko více než já.
Učil jsem se vše od píky. Právo, obchodování, marketing, účetnictví, diplomacii, pracovat s počítačem, vytvářet programy pro počítač, protože v té době ještě neexistovaly. A při tom obchodovat, jednat s klienty, telefonovat, psát dopisy, uzavírat smlouvy, inzerovat, prohlížet a předvádět nemovitosti.
Peníze na rozjezd firmy mizely a příjmy se rodily velmi pomalu. Ale nevzdávali jsme se.
První zakázka, kterou jsem realizoval, byl malý byt 1+kk v Liberci ve Vratislavicích. K zakázce jsem přišel tím způsobem, že jsem listoval v tip servisu. Na jedné stránce jsem našel paní, která nabízela byt, a o několik stránek dál jsem našel jiný inzerát, kde pán zase hledal obdobný byt. Propojil jsem je a obchod byl realizován. Pak již začaly obchody postupně přibývat a naše kancelář se stávala známou a vyhledávanou.
To ještě nebyly mobily ani internet. Schůzky jsme domlouvali jedině osobně, přes pevný telefon, pokud jej klient měl, a nebo dopisem zaslaným poštou....
Obchody jsem od začátku získával aktivním přístupem, nejen čekáním. Kromě volání na inzeráty v novinách a kontaktováním známých i neznámých…. procházel jsem městem, vesnicemi (i při výletech) a když jsem někde uviděl prodám/pronajmu, a nebyla to RK, tak jsem hned oslovoval majitele. Většinou jsem pak za pár dnů vyměňoval jeho nápis za svůj. Nevyšlo to vždy. Ale s tím se musí v obchodě počítat.
Časem jsem přibral kolegy a kolegyně a učil je tomu, co již umím.
Naše společnost se postupně rozvíjela a začala budovat své jméno spolehlivé realitní kanceláře.
Já osobně jsem si postupně budoval jméno a přední pozici zejména na komerčním realitním trhu. Byly doby, kdy jsem se procházel Pražskou ulicí v Liberci a většinu nájemců znal osobně, neboť právě já jsem jim ten nájem zprostředkoval. Kolegové se spíše zaměřovali na nemovitosti pro bydlení.
Mezi první nejzajímavější prodeje patřil prodej areálu Hedvy v Liberci v Košické ulici. Tuto bývalou textilku jsem prodával s kolegy od roku 1995 asi 2 roky a ukazoval ji možná ke dvěma stům klientů, a to nejen z Čech, ale i z Izraele, SRN, atd. až po Spojené státy americké. Nakonec to koupil podnikatel z Liberce a udělal z něj světoznámý Babylon.
Propagační materiál jsem pro tuto „velkou zakázku“ udělal tak, že za mnou přiletěl kamarád Ivan L. z Hradce Králové na dvoumístném rogalu. Na letišti doplnil palivo, a pak se mnou kroužil nad Hedvou a já zavěšen v popruzích pořizoval na 2 klasické fotoaparáty zavěšené na krku první letecké záběry nemovitosti. Pak jsem navrhl grafiku listů, které nám barevně vytiskli v Copycentru a na ně nalepil fota, které nám zase udělali v prodejnách Foto-kino a první "profi-prezentace" ;-) s leteckými snímky byla na světě.
Společnost RELIA procházela dynamickým vývojem. Zejména po roce 2004, kdy jsme se stali prvním franšízantem Realitní společnosti České spořitelny. Během několik let jsme otevřeli 12 poboček od Teplic, přes Mladou Boleslav až po Harrachov. Obrat stoupal, já týdně najezdil stovky i tisíce km po těchto pobočkách, vše je učil a burcoval k výkonům.
Bohužel přišel krizový rok 2008. Následné těžké období prověřily důkladně naší společnost i smysl franšízové sítě. Charaktery lidí, jejich ochotu změnit přístup k práci i schopnost se uplatnit v době, kdy klienti nekupují. Ale také mou odhodlanost a pevnou víru v lepší budoucnost.
Pobočky se nestihli rozjet a museli jsme jich většinu zavřít. Rovněž jsme v roce 2011 z naší strany ukončili členství ve franšíze, kterou před pár lety nakonec sama Česká spořitelna úplně uzavřela.
Mnoho lidí v krizi odešlo, nebo muselo z naší firmy odejít. Prožíval jsem tehdy velmi těžké manažerské období.
Došlo k obměně týmu. Musel jsem zapracovat i sám na sobě. Všem nám to však velmi prospělo.
Nový tým vytvořený před 10 lety se stabilizoval a téměř všichni u nás pracují dodnes.
Máme skvělou partu a úžasnou atmosféru ve firmě.
Je velmi příjemné ode všech slyšet, že se těší do práce, na kolegyně, kolegy. Děkuji všem svým kolegyním i kolegům, že to mám tak i já.
A jednoznačně to přináší prospěch našim klientům. Když člověk dělá práci rád, dosahuje lepších výsledků a klienti to ihned poznají. Dosahujeme lepších prodejních výsledků, poskytujeme lepší služby.
Svědčí o tom stovky kladných referencí i to, že se k nám klienti stále vracejí.
Podrobněji o naší firemní historii najdete zde.